Fa unes setmanes, juntament amb l’Adri, en Joan i l’Àlex,
vaig visitar l’escola CEIP Doctor Trueta per portar a terme un treball d’aquesta
assignatura.
L’escola CEIP
Doctor Trueta és una escola que es troba a la localitat de Viladecans i que
pertany al Baix Llobregat. Es tracta d’una escola pública, amb dos línies i 430
alumnes. Destacar que ens trobem davant d’una escola inclusiva, amb només un 3%
d’alumnes immigrants i amb atenció a la diversitat. Es troba al barri Torre
Roja, en el qual podem observar que conviuen persones de classe mitjana obrera
i on hi ha un índex molt baix de immigració.
En primer lloc vam tindre una llarga xerrada (dues
hores), amb la cap d’estudis i mestre d’anglès. Ens va explicar la disposició
espacial de l’aula, l’organització temporal de les diferents activitats, els materials
curriculars que es fan servir - llibres de text, material audiovisual, objectes
manipulables-, l’horari de l’alumnat, els criteris seguits per a la ordenació
espacial de l’aula, els criteris per a la distribució de l’alumnat en aquesta
aula, els criteris per a la distribució de les àrees dins l‘horari, els criteris
seguits per a la tria dels llibres de text, l’ús de les TIC, l’ús de
l’avaluació, l’atenció a la diversitat i les pràctiques innovadores que porten
a terme.
Posteriorment,
vam fer un recorregut per tota l’escola analitzant i observant el que ens havia
comentat la cap d’estudis anteriorment. Vam tenir l’oportunitat de presenciar
diferents classes que estaven porten a terme, de diferents cursos i àrees i
també vam poder treballar una estona amb una PDA –personalment mai havia treballat
amb una-.
Va ser una visita
molt enriquidora, ja que vaig poder observar com totes les classes estaven distribuïdes
en grups de 4-5 persones, per tal de fomentar la cooperació i el treball en
equip, també destacar tota la decoració a partir de murals i suports d’aprenentatge,
tant dintre de les aules com als passadissos.
Considero que va
ser una gran sort poder visitar amb tanta facilitat tota l’escola, ja que és
una de les escoles on més treballen amb les TIC, que més fomenten la cooperació
i el treball en grup i que és una de les escoles on mes protagonisme donen al
nen i a la seva creativitat. Aquest ús tant important de les TIC em va fer
reflexionar de fins a quin punt ens estan preparant als futurs mestres en la
universitat per donar classes amb aquestes tecnologies; no se si als següents
cursos treballarem aquests recursos a la universitat, però de moment només hem
treballat les TIC en aquesta assignatura i només de manera “teòrica”, ja que no
hem practicat amb ninguna PDA, que és l’eina més utilitzada en una classe amb
recursos informàtics.
No hay comentarios:
Publicar un comentario